REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2016. Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educației, 44,05 la sută dintre elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea evaluării naționale, au obținut rezultate peste 5. La simularea din acest an, rata de prezență s-a situat la 90,71 la sută din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, iar 166.498 de elevi au participat la toate probele.
Cele mai multe medii sunt între 5 și 5.99 (22.422), între 6 și 6,99 sunt 19.109 medii, 15.985 de medii între 7 și 7,99, 11.989 de medii între 8 și 8,99, 3.850 de medii între 9 și 9,99, respectiv șapte medii de 10, se mai spune în același comunicat.
În ceea ce privește rezultalele pe discipline, reprezentanții ministerului Educației au transmis „că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezență – 90,71%) la proba de Limba și literatura română, respectiv 32,60% (prezență – 90,20%) la matematică. La proba de Limba și literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenți, circa 76% au reușit să obțină note peste 5”.
Potrivit rezultatelor transmise, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală – 60,57% (rată prezență – 90,10%), urmată de Brăila – 58,50% (rată prezență – 76,61%) și Cluj – 55,33% (rată prezență – 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în județele Vaslui – 31,22%, Tulcea – 32,67%, și Călărași – 33,47%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 90%.
La nivel național, 73.342 de elevi (44,05%) au obținut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale.
Simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a din anul școlar 2015 – 2016 a avut loc în perioada 22 – 24 februarie, testele constând în două probe scrise, iar pentru școlile cu predare în limba maternă, elevii au susținut trei probe scrise, potrivit calendarului simulărilor, publicat de Minsiterul Educației.
Rezultatele obținute de elevi la simularea Evaluării Naționale vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare